Hathayogan är den mest kända formen av yoga ur vilken de flesta andra yogaformer härstammar. Genom att träna kroppen vill man i hathayoga nå sinnet och därmed finna inre balans. Mjuka fysiska rörelser kombineras med andningsövningar och meditation för att uppnå ett hållbart fysiskt och psykiskt välbefinnande.

 

När passar hathayoga?

Hathayoga passar utmärkt när du vill ge dig själv en lugnare fysisk klass. Utöva hathayoga om du vill ha en skön blandning av enkla andningsövningar, stärkande och stretchande positioner, ibland med sittande meditation, fri från prestation.

 

 

Fördelar med hathayoga

 

  • Starkare och mer flexibel kropp
  • Mindre spänningar
  • Mental klarhet och ökad fokus
  • Kraft och inspiration
  • Bättre sömn
  • Bättre koncentration
  • Bättre balans

Ordet Hatha är sanskrit, där Ha betyder sol och Tha betyder måne. Syftet med hathayoga är att finna inre lugn genom att balansera energierna från dessa två.

 

Hathayogans mjuka, fysiska positioner (asanas) hålls mer statiskt och utförs i ett lugnare tempo än i andra fysiska och dynamiska yogaformer som exempelvis ashtanga vinyasa. Positionerna kombineras med andningsövningar (pranayama) och olika meditationstekniker för att uppnå balans mellan kropp och sinne.

Drop in – 130kr
5-kort – 600kr
10-kort – 1100kr

 

25% rabatt ges till studenter, långtidsjukskrivna och pensionärer

 

Kom ihåg att du kan använda ditt friskvårdsbidrag

 

Läs mer om mina kurser och klasser >

123 132 44 82
BANKGIRO
234-3903

KONTAKT

 

Liselott Berggren

 

070-521 35 18

Storgatan 37 Piteå

info@yogahappy.se

Samarbets

partner: